16 Şubat 2009 Pazartesi

Kum ve Sanat


Jim Denevan, daha önce de Black Rock Çölü'ne çizdiği 4.5 kilometre uzunluğundaki geometrik şekille büyük ilgi görmüştü.

Kendisindeki bu yeteneği 12 yıl önce farkeden Denavan, 1996'da sahilde yürüdüğü sırada rastgele bir tahta parçası bulup kum üzerine şekiller çizmeye başlamış.

İlk çalışması dört metre uzunluğunda bir balık resmi olan Denevan, sadece çöllere değil, sahil ve plajlara da dev şekiller çiziyor. Yaptığı figürler yağmurun ya da denizin kurbanı olup kaybolsa da, sanatçı her geçen gün daha yaratıcı fikirlerle kendisini geliştiriyor.

Nevada ve Black Rock çöllerinde çalışmalarına devam eden Denevan, Nevada'daki kuru göl yatağına çizdiği şekil için, toplam 160 kilometre yürümek zorunda kalmış ve dünyanın elle çizilmiş en büyük şekli ortaya çıkmış.

Şimdiye kadar altı yüz kum şekli çizen sanatçının eserleri sahil halkı tarafından da çok beğeniliyor.

Denevan, çalışmalarına halkın da koruyucu tavırla yaklaştığını belirtirken şu cümlelere yer veriyor; "Bir gün resmimi tamamlayıp eve dönmek üzereyken ceketimi unuttuğumu farkettim. Geri döndüğümde insanların bana 'çekil oradan' diye bağırdığını duydum. Onlara bu resmi benim çizdiğimi söylediğim de ise oldukça şaşırdılar."

Tanıtım amaçlı organizasyonlar ve festivaller için çağrılan Jim, anlaştığı şehirlere birbirinden farklı şekiller çiziyor. Ancak doğada çalışmanın sonucu bunlar gelgit ve yağmurların kurbanı oluyor. Çekilen fotoğraflarsa birer hatıra olarak o şehirlerin tanıtımında kullanılıyor.

Hiç yorum yok: